No Plastic baG CampaigN


From: CPI Information Update - smb Sent: Monday, November 17, 2008 9:19 AMSubject: No Plastics Bag Campaign

Memorandum

To:
All CPI Sumatera Based Employees
From:
SMO OE/HES Manager
Date:
Rumbai, November 17, 2008
Re:
No Plastic Bag Campaign


Plastic bag is currently part of our shopping culture, will you continue this habit?

Let’s see these facts, plastic bag made from non-renewable petroleum product and it’s depleting, about 9 plastic bags embodied enough energy to drive your car for 1 km. The next day that plastic bag will end up in a landfill, and then it takes 1,000 years for the nature to degrade it. Looking at those facts, I think we all agree that we have to change the habit.

There are a lot of things we can do to at least reduce the use of plastic bags, and the easiest is of course to bring your own shopping bag. To help you start the new habit, OE/HES will distribute fabric shopping bag to all CPI employee with the maximum service date as of 31 December 2007. Of course we are expecting you to use that bag instead of taking plastic bags while shopping.

So don’t wait … Let’s make a change TODAY… Get your bag and use it!!

Happy eco-shopping…

Please
click here for more detail information about plastics and anything we can do to reduce its impact.




Tas plastik telah merupakan bagian dari kebiasaan kita sehari-hari untuk berbelanja. Akankah kita teruskan kebiasaan ini?

Coba kita lihat fakta ini, tas plastik dibuat dari minyak bumi yang tidak terbaharukan, dan jumlahnya kian menipis, sembilan tas plastik mengandung energi yang cukup untuk menjalankan kendaraan Anda 1 km. Keesokan harinya tas plastik ini akan berakhir di tempat sampah, setelah itu alam perlu hingga 1.000 tahun untuk mengurainya. Melihat fakta tersebut, rasanya kita akan sepakat bahwa kebiasaan ini perlu segera dirubah.

Ada banyak hal yang dapat kita lakukan untuk setidaknya mengurangi pemakaian tas plastik ini, yang paling mudah tentu saja adalah membawa dan menggunakan tas Anda sendiri untuk berbelanja. Untuk membantu memulai kebiasaan ini, OE/HES akan membagikan tas-tas kain kepada setiap pegawai CPI yang memiliki service date maksimum sampai dengan tanggal 31 Desember 2007. Tentunya dengan harapan bahwa Anda dan keluarga Anda akan menggunakan tas kain ini dan tidak mengambil tas plastik pada saat Anda berbelanja.

Jadi tunggu apa lagi… Ayo buat perubahan mulai HARI INI… Bawa dan gunakanlah tas belanja Anda sendiri!!

Selamat berbelanja…
Ini hanya sekedar InformasI.......


RegardS

BaLaDiL_>


Posted under:

Share this post
No Responses to "No Plastic baG CampaigN"